Pomysły

Na wstępie…

Może się przedstawię – Pochodzę i mieszkam w Krakowie,  mam lat 30+, jestem grafikiem/webmasterem/gościem od SEM/SEO. Lubię i potrafię wykonywać różne rzeczy związane z promocją czegokolwiek. Zatem mam wiedzę, możliwości i pasję by wymyślać i realizować różne projekty - więc to robię.

Lubię sobie samemu zaprojektować, np. koszulki/czapeczki/naklejki/wlepki czy inne rzeczy. Często kupuję sobie czyste T-shirt’y projektuje jakieś motywy, następnie to nanoszę i mam jedyną w swoim rodzaju koszulkę, nie mówiąc już o frajdzie.Kiedyś nawet zrobiłem secik koszulek dla znajomych, w których poszliśmy do knajpy w centrum Krakowa. Nie uwierzycie ale właściciel knajpy był pod takim wrażeniem że stawiał nam piweczka przez pół nocy

Podobnie jest i w tym przypadku, na początku chciałem dla siebie i dla znajomych koszulki i naklejki związane z Kibicowaniem Robertowi. W trakcie wymyślania na stronie www.powrotroberta.pl ktoś rzucił pomysł by zrobić naklejki promujące tę www. Korespondowałem z Panem Mateuszem (właścicielem tego bloga), podesłałem jakieś projekty, ale w między czasie inne naklejki zostały wyprodukowane. Pomyślałem więc, że nie będę się wcinał i zrobię sobie coś od nowa.Nadal będę reklamował stronę www.powrotroberta.pl (choć nie bezpośrednio na naklejce), która moim zdaniem jest największą skarbnicą wiedzy o Robercie.

Do rzeczy…

Założenia projektowania naklejki były następujące:
  • musi kojarzyć się z logiem Formuła 1
    (co ma sugerować obecność Roberta w F1) - foto nr 1 i 2
  • musi kojarzyć się z logiem WRC
    (co ma sugerować obecność Roberta w WRC) - foto nr 3
  • ma mieć element podobny do „RK”, „R” lub „K” lub inny element
    (co ma sugerować że chodzi o Roberta) - foto nr 4
  • ma mieć element podobny do „2”
    (co ma sugerować że Robert wygrał WRC2) - foto nr 4
  • ma mieć element podobny do „?”
    (co ma sugerować że nie wiadomo jak będzie przyszłość Roberta) - foto nr 4
  • technicznie ma być poprawna z zasadami tworzenia logo
    (tego nie będę tłumaczyć)


Pomysłów było wiele, niektóre dokończyłem, niektóre przerwałem w trakcie tworzenia ponieważ jak to czasem mówię „nie siadły mi”.

Wiadomo, że mogę jako grafik umieścić napis „Robert Kubica jest super i hej!”. Albo umieścić przerysować słynny napis „RK”, który Robert miał na swojej rajdówce, dodać powyższy napis i też będzie. Tak samo mógłbym ze zdjęcie rajdówki Roberta zrasteryzować i mocno uprościć, dodać odpowiedni napis i też jakoś by to było. Ale nie. Nie ja. Ja zwyczajnie uważam inaczej.

Być może przygotuję inne kreacje, które bardziej dosłownie sugerują czego dotyczą. Jestem jednak zdania, że znak sam po czasie „ma się obronić”. Nie ma w jednoznaczny sposób od razu mówić czego dotyczy. By zrozumieć o co w projekcie chodzi, trzeba chwilkę pomyśleć, użyć wyobraźni , przymrużyć oczy i włączyć kreatywny bieg. Zdaję sobie sprawę z tego, że to nie jest prosta droga i wielu ludzi nic tu nie zobaczy, ale ten sam człowiek nie zobaczy nic szczególnego w logo np. PZU albo Deutsche Bank, które akurat parę lat temu wygrało prestiżową nagrodę najlepszego projektu logo.

Poniżej umieściłem niektóre projekty które „jeszcze jakoś wyglądają” i może w późniejszym czasie będę je rozwijał: